2015. június 1., hétfő

Egy nap Mentawain - második rész

Ez egy két részes bejegyzés, az első részért kattints ide.

Vacsora csak délben lesz, úgyhogy addig csinálunk még ezt-azt. Bambulunk előre a teraszról, nézzük hogy szaladgálnak a kis tyúkok a mégkisebb csibéikkel. Vagy éppenséggel deszkát szerelünk, ha épp összetört szegényke

Okos
Ha szar volt a szörf, és az előrejelzés is szar, akkor iszunk bánatunkban :)

Szomorkodós - piálós. A végére jókedvű piálós lett.
Mondjuk a délutáni szörfnek nem segített. :)
Várjuk, hogy a kókuszdió a szánkba essen:

Ott fönt vágja a haver a cuccost
Egyébként a szigeten a legnagyobb veszély nem a cunami, a malária, vagy (szörf esetén) a fulladás, vagy a korallzátonyon szétkenődés, hanem a kókuszdió. Ha a fejedre esik, meghalsz. Szóval érdemes az ösvényen maradni, mert az kb. úgy van kialakítva, hogy a lehető legkevesebbet legyen kókusz-fürt a fejed fölött.

Egyéb tevékenység, hogy elmegyünk sétálni, kagylót gyűjteni, vagy fel a domb tetejére.

Brent a főnök kalyibája a domb tetején
Kilátás a tetőről
Még kilátás a tetőről
Szép nagy kagyló - haza is hoztuk ügyesen
Kis muréna a kis vízben
A domb amúgy különleges adottsága a szigetnek, ugyanis cunami esetén fel lehet rá szaladni. Nem úgy, mint a környező szigeteknek, akiknek biztonsági okokból biztosítaniuk kell elég létrát a kókuszpálmákhoz, ha értitek, hogy mondom! ;)

Kb. délben jön az ebéd, ami sült rizs, hal, vagy valami egyéb könnyű szokott lenni, szintén a fő kunyhóban.

Ebéd után ismét szörfözés következik, általában egy másik törésre (délután máshonnan szokott fújni a szél), utolsó nap pl. egy lakatlan szigethez mentünk, A frames-hez, ami elképesztően szép volt, tisztára mint a filmekben. Ezesetben velünk jött Csillu is, és snorkeleztünk, meg sétáltunk főleg (én alig szörföztem, mert nem volt igazán jó a törés - Chavitoo mondjuk mást mondana, mert ő addig szörfözött, hogy már mentőakciót akartunk indítani érte, de aztán a Kanduis csónak behozta végül a szigetre)

Miután hazaérünk, ismét vagy pihenés következik, vagy egyéb szabadidős tevékenység, pl. szörf Pitstops-on, a ház előtti törésen. A törésnek igen szerencsés a fekvése, mert esténként szinte mindig offshore szelek vannak, és mivel nyugati fekvésű, elég jó fotókat lehet csinálni a teraszunkról is:

Ha nem szörfözöm, akkor csak megnézzük a naplementét Csilluval, vagy utolsó este pl. kínai lampionokat eregettünk. A naplementék elég ütősek, nehéz kiválogatni néhányat.

Pitstops naplementében
Ugyanaz, más színű naplementében
Pálmafás, magazinbavalós
Nem csúnya
Ha minden igaz, ez Chavitoo és én
Ez viszont már biztos, hogy mi vagyunk :)
Ezek a színek felejthetetlenek - lennének, ha nem aranyhal memóriám lenne ;)

Naplemente után vacsora, erőteljes pálinka vagy Bacardi támogatással, fotó vagy film nézegetéssel, vagy versenyekkel. A verseny lehet remeterák verseny, mint a Maldív-szigeteken:

Charlie ujjából egy darabot kiharapott az egyik versenyző :)
Chavitoo, a controversial bajnok csalogatja versenyzőjét hevesen
Az egyik duct tappel megjelölt versenyző cliffhanger mutatványa
Vagy Jenga, különböző nehezítésekkel:
Cat jenga - kizárólag az igen mozgékony cica kézben tartásával játszható
Robot Chavitoo összedönt Jenga
Egyik este meg Csillu szülinapja volt, otthornól hozott gyertyákkal, és itteni csokis-sajtos fánk-tortával, na meg persze sok-sok pálinkával, amit a helyiek is megjegyeztek maguknak! ;)

Csodás mulatság volt! :)
Amikor már nagyon nagyon késő van (kilenc, sőt, akár TÍZ óra is!), akkor nyugovóra térünk. Hallgatjuk, hogy a Fittyü madár énekli, hogy fittyü-fittyü, sosem szűnő lelkesedéssel. A nyugovó általában azért nem tökéletes, mert 900 fok van (nyilván nincs légkondi, itt nagyon komolyan veszik a környezetvédelmet), és kb 5-ször ébredünk fel minden este a napi sok folyadék-bevitel miatt, de azért túléljük, nyugi! :)

Ja, és azt nem is mondtam, hogy egyik nap elmentünk megnézni néhány falut. Az egyikben úgy látszik, gyakran járnak a majomvadász, tetovált erdei emberek, mert találtam sok madzagon lógó majom koponyát, a másik faluban volt egy elég méretes szép belső mocsár, a harmadikba, a Nők Falujában pedig milliónyi gyerek kísért végig minket a falun (akik mellesleg kettétört szörfdeszkákon skimboardoztak addig...)

Igazi mentawai sámánnal sajnos nem találkoztunk :(, egyedül a félelmetes kókuszos néni volt egy kicsit úgy tetoválva, mint ők (közeli kép nincs, mert nem mertük közelről fotózni, de Peti kérésére itt egy fotó azért :) Ha jól emlékszem, videó van róla, úgyhogy majd mozgóképben talán visszatér! :)

Félelmetes néni kókuszt szed macsetével (!)
Na vissza is tért, mert megtaláltam a videót. Az arca persze ezen sem látszik, de állítólag aki meglátja az arcát, az azonnal kövé válik! Mondjuk a videón nem látszik, hogy milyen félelmetes meg milyen tetovált...

8 megjegyzés:

1. Totál horror! Ahogy vágja a kókuszt a macsétával, úgy vágja a fejeket is éjjelente!

Ja! Beoltattátok magatokat veszettség ellen? Remélem!

VálaszTörlés
  2. jók a képek. milyen volt az új deszka?

3. @Peti: nem oltottuk be, mert Jenny megmondta, hogy autizmust okoz!!
    @GT: ezek még nem a szörfös képek! :) De amúgy jó volt a deszka, jó stabil nagy sebességnél, pont ez kellett.

VálaszTörlés
  4. Kiraly bejegyzes Mikitoo! Kar, hogy neked van masik dzsaaaaab od es nem ebbol elsz hahaha.Amugy az A frame baszott kiraly volt es mindazok ellenere, hogy a Kanduisok mindig miket posztolnak a FB ra ( megutaltuk oket az allando tokeletes csovek miatt) velem oltari jo fejek voltak es meg ok kertek elnezest, hogy nincs naluk Bintang, mert ugye az minden session utan jar ;)

5. Hú, ez tényleg betyár színesre kerekedett!
    Átjön :)))
    A kagylóért viszont még szorultok...

VálaszTörlés
  6. @Kriszta, a szorultokat hogy kell értelmezni? :)

7. Hát, hogy kikaptok érte!
    Ügyesen nem szállít haza ilyesmit az ember :)

VálaszTörlés
  8. Hát dehát már tiszta halott volt. Ez úgyis egy nemzeti park, marad ott még elég! :)

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.